Konspekt zajęć w grupie 4 latków – “Czerwony Kapturek” – zabawy twórcze
Temat: „Czerwony Kapturek” – zabawy twórcze.
Cele:
- rozwijanie ekspresji twórczej dzieci;
- stwarzanie sytuacji pozwalających na twórcze działanie;
- wdrażanie do zgodnej współpracy
Metody:
- czynna – zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń;
- oglądowa – przedstawienie;
- słowna – wypowiedzi dzieci
Formy:
- zbiorowa,
- zespołowa,
- indywidualna
Środki wspomagające działanie:
teatrzyk Kamishibay, obrazki do teatrzyku, stroje i rekwizyty, obrazki postaci, włóczka, futerka, materiał, nożyczki, klej, pędzelki, bibuła.
Przebieg zajęć:
- „Co to za bajka?” – Nauczyciel odkrywa przedmioty ukryte pod chustą: koszyczek, pelerynka, kapturek. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, jaką będą oglądały bajkę. Przedstawienie pt. „Czerwony Kapturek” z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibay.
- Rozmowa na temat bajki. (występujący bohaterowie)
– Powiedzcie, którą postacią z bajki chciałybyście być i dlaczego? - Pantomima – chętne dziecko pokazuje postać z bajki, zadaniem dzieci jest odgadnąć jaka to postać.
- „Garderoba” – zadaniem dzieci jest wybranie ubrań, w które mogłyby ubrać się postacie z bajki „Czerwony Kapturek”. Alternatywa – dziecko mówi za jaką postać chciałoby się przebrać, dobiera odpowiedni strój, dzieci zgadują, za kogo przebrało się dziecko.
- Odgrywanie scenek z bajki – w sposób wybrany przez dziecko.
- „Ubieramy bohatera bajki” – zapełnienie kształtów wybranych postaci z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.
Opracowała: Anna Frank