Scenariusze

Scenariusz zajęcia z zakresu działalności plastycznej z grupą dzieci 3-4-letnich

Scenariusz zajęcia dla dzieci czteroletnich na temat: „Walentynkowe serce”

Prowadząca: mgr Anna Mateuszak
Data: 14.02.2013 r.

Cel ogólny:

Kształtowanie wrażliwości na barwę i formę

Cele operacyjne:

  • utrwalenie nazw czterech podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony),
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej (ćwiczenia Dennisona),
  • doskonalenie motoryki małej,
  • kształtowanie i utrwalanie pozytywnych uczuć i emocji w stosunku do innych osób.

Metody:

  • czynna – zadań stawianych do wykonania
  • słowna – opis, instrukcja
  • oglądowa – pokaz i obserwacja

Formy:

  • praca z całą grupą,
  • indywidualna praca dzieci

Środki dydaktyczne:

  • koła w czterech kolorach (czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym),
  • kartki papieru dla każdego dziecka z narysowanym kształtem serca,
  • małe serca z kartonika dla każdego dziecka,
  • masa solna.

Przebieg zajęcia:

  1. Zabawa dydaktyczna „Jaki to kolor?”– wyszukiwanie w sali odpowiednich kolorów.
  2. Przypomnienie znanych kształtów: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło. Pokaz kształtu serca. Nawiązanie do mowy gestami przez Indian.
  3. Rozdanie kartek z konturami serca- rysowanie palcem po śladzie.
  4. Ćwiczenia Dennisona – rysowanie w powietrzu serca rączkami, nóżkami zaczynając od kropki w środku.
  5. Próba odtworzenia kształtu serca na czystej kartce (na odwrocie kartki).
  6. Zajęcie główne – pokaz masy solnej, wyjaśnienie z czego jest wykonana, dodanie czerwonej farby, wymieszanie, przydzielenie dzieciom kuleczek, rozdanie małych kartonowych serc oraz opis słowny sposobu wykonania serc z masy solnej.
  7. Indywidualna i samodzielna praca dzieci.
  8. Zakończenie zajęcia, pochwalenie za wykonaną pracę i rozdanie kartonowych serduszek dzieciom w nagrodę, pomoc dzieci w sprzątaniu miejsca pracy.
Skip to content