Plan dnia

Ramowy rozkład dnia w Miejskim Przedszkolu Nr 15

6:30 – 8:00 – „Witaj w przedszkolu”

  • schodzenie się dzieci, samodzielne zabawy dzieci, praca z małym zespołem, indywidualne wspomaganie, korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy w kącikach zainteresowań, czynności porządkowe, pomoc w przygotowaniu do zajęć.

8:00 – 8:20 – „Gimnastyka smyka”

  • zabawy ruchowe - dzieci młodsze
  • ćwiczenia poranne  - dzieci starsze

8:20 – 8:30 – „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”

  • czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do śniadania.

8:30 – 9:00 – „Kto się długo bawić chce ten śniadanie pięknie zje”

  • śniadanie – doskonalenie samodzielności w estetycznym spożywaniu posiłków.

9:00 – 10:30 – „Przedszkole  - uczy i bawi nas”

  • zajęcia dydaktyczne w oparciu o nową podstawę programową, zabawy kierowane     i niekierowane, zabawy ruchowe i zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, swobodna zabawa na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki.

10:30 – 11:15 

  • zajęcia dodatkowe, swobodne zabawy dzieci, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne w sali lub na świeżym powietrzu.

11:15 – 11:30 „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”

  • czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:30 – „Kto chce posiąść siłę lwa, ten obiadek je raz dwa”

  • obiad, porządkowanie po obiedzie - pełnienie dyżuru – dzieci starsze.

12:30 – 14:00 -  „Czas na relaks” – dzieci młodsze

  • - poobiedni odpoczynek przy muzyce, ulubionej bajce, przytulance.

12:30 – 13:00 „Coś dla ucha – kto ma uszy niech posłucha” – dzieci starsze

  • relaks z muzyką, literatura, wyciszenie, higiena umysłu.

13:00 – 14:10 -  „Jaki piękny jest nasz świat”

  • zabawy na świeżym powietrzu, spacery, obserwacja otoczenia, budzenie zainteresowań otaczającym światem, zabawy badawcze i twórcze.

14:10 – 14:20 – „Gimnastyka smyka”

  • zabawy ruchowe.

14:20 – 14:30 -  „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”

  • czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do podwieczorku.

14:30 – 15:00 -  „Jemy witaminy i mamy wesołe miny”

  • podwieczorek, porządkowanie po podwieczorku.

15:00 – 16:00 -  „Jacku, Jolu czy pamiętasz?

  • tworzenie okazji do działań twórczych, praca indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy w kącikach zainteresowań, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne i słownikowe, zabawy w   ogrodzie przedszkolnym.

16:00 – 17:00 – „Czas do domu, do zobaczenia jutro”

  • swobodna aktywność dzieci w kącikach zabaw, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci