Plan dnia

6:30 – 8:00 – „Witaj w przedszkolu”
Schodzenie się dzieci, samodzielne zabawy dzieci, praca z małym zespołem, indywidualne wspomaganie, korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy w kącikach zainteresowań, czynności porządkowe, pomoc w przygotowaniu do zajęć.
8:00 – 8:20 – „Gimnastyka smyka”
Zabawy ruchowe - dzieci młodsze. Ćwiczenia poranne - dzieci starsze
8:20 – 8:30 – „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”
Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00 – „Kto się długo bawić chce ten śniadanie pięknie zje”
Śniadanie – doskonalenie samodzielności w estetycznym spożywaniu posiłków.
9:00 – 10:30 – „Przedszkole - uczy i bawi nas”
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o nową podstawę programową, zabawy kierowane i niekierowane, zabawy ruchowe i zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, swobodna zabawa na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki.
10:30 – 11:15 - "Zabawy dowolne i na świeżym powietrzu"
Zajęcia dodatkowe, swobodne zabawy dzieci, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne w sali lub na świeżym powietrzu.
11:15 – 11:30 „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”
Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:30 – „Kto chce posiąść siłę lwa, ten obiadek je raz dwa”
Obiad, porządkowanie po obiedzie - pełnienie dyżuru – dzieci starsze.
12:30 – 14:00 - „Czas na relaks” – dzieci młodsze
Poobiedni odpoczynek przy muzyce, ulubionej bajce, przytulance.
12:30 – 13:00 „Coś dla ucha – kto ma uszy niech posłucha” – dzieci starsze
Relaks z muzyką, literatura, wyciszenie, higiena umysłu.
13:00 – 14:10 - „Jaki piękny jest nasz świat”
Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, obserwacja otoczenia, budzenie zainteresowań otaczającym światem, zabawy badawcze i twórcze.
14:10 – 14:20 – „Gimnastyka smyka”
Zabawy ruchowe.
14:20 – 14:30 - „Mycie rączek dzielnie ćwiczę”
Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:30 – 15:00 - „Jemy witaminy i mamy wesołe miny”
Podwieczorek, porządkowanie po podwieczorku.
15:00 – 16:00 - „Jacku, Jolu czy pamiętasz?
Tworzenie okazji do działań twórczych, praca indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy w kącikach zainteresowań, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne i słownikowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
16:00 – 17:00 – „Czas do domu, do zobaczenia jutro”
Swobodna aktywność dzieci w kącikach zabaw, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.